Money, money, money...

Äntligen en ledig dag! Men jag har ändå inte fått så mycket gjort. Jag har mest tagit det lugnt och gjort lite efterforskning om Australien-resan och budgeten. Det är har jag kommit fram till än så länge:


Flygbiljett Göteborg - Sydney: ca 9000-14000 kr (beroende på när man åker, hur många mellanlandningar, hur lång tid det tar osv.)

Flygbiljett Sydney - Auckland, Nya Zealand:
ca 2000-4000 kr (kan hitta billigare också)

Flygbiljett Sydney - Cairns:
ca 1500-3000 kr

4 dagars dykarutblidning med en 2-dagarsutflykt:
ca 2350 kr

Dagsutflykt -Snorkling (mat och utrustning ingår): ca 450 kr

Boende på vandrarhem i Australien:
ca 150-300 kr/natt (beroende på om man vill ha eget rum eller dela med andra)


Eftersom ingenting har bestämts än så kunde jag ju inte få några exakta priser, men jag tycker det ser ganska okej ut :)
Jo, jag kollade upp en grej till fall i fall:


Flygbiljett Sydney - San Fransisco:
ca 12000-15000 kr


Men det är bara i nödfall för det är ju billigare att flyga tillbaka till Sverige och sen över till USA ;)

Så jag har haft en ganska produktiv dag ändå, fast den har spenderats framför datorn till mesta del ^^

Nu är det dags för natten. Bye!

Dagens Låt:
Sufjan Stevens - To Be Alone With You


Kommentarer
Postat av: Linda

Sydney - San Fran = ME LIKE!! :)

2009-09-29 @ 09:01:58
URL: http://lindawikfors.blogg.se/
Postat av: Jennie

I thought you would! :P

2009-09-29 @ 11:11:38
Postat av: ida

Det låter bra det där ;) För att dra ned kostnaderna ännu mer borde vi ha med tält, skulle ju funka bra. Dykar grejen var ju billigare än jag trott, var det i barriärrevet? puss

2009-09-29 @ 12:35:18
URL: http://whenthenisnow.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ja, det vore ju jättesmart! men jag vet inte om det blir så mycket billigare än att bo på vandrarhem. Jag har tittat lite på vad det kostar och det ligger på ca 150-300 kr/natt. Men det vore ju smart att ha med sig ett tält också fall i fall kanske. DÅ kanske vi skulle kunna låna ett tält av din kusin om de har något?

Ja, dykarkursen var i barriärrevet och det fanns faktiskt billigare också, men denna lät så rolig så därför tog jag den ^^

puss

2009-09-29 @ 19:51:14
Postat av: ida

Ja det kan vi säkert få göra, annars har vi säkert ett hemma som du kan ta med dig ner! Tror man kan campa gratis på vissa ställen, men är inte helt hundra... Vi får börja planera snart, ska bara se om jag får ett jobb först ;) puss

2009-10-01 @ 05:27:49
URL: http://whenthenisnow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0