Bilderna fran Fraser!

Var Jeep

Gruppen gor sig redo for mat och en liten tripp till Lake MacKenzie

Tyvarr ar Internetet har sa himla segt sa jag hinner inte ladda upp med bilder. Ska fixa det nar vi kommer till Town of 1770 :D

Hervey Bay och Fraser Island

Nu har vi precis kommit tillbaka till Hervey Bay efter tre dagar pa Fraser Island. Det var helt underbart! Vi var nio stycken i en jeep: jag och Ida, tva engesman (eller en var en tjej men jag vet inte hur man sager det;P), en hollandare och fyra fransman (tre tjejer och en kille). Vi hade hur kul som helst! Tyvarr var fransmannen lite sura och uppkaftiga hela tiden, men vi andra hade jattekul :P Vi korde jeepen over hela on sa vi satt och hoppade upp och ner for man korde pa ren sand och det var gropar overallt. Jag slog i huvudet nagra ganger, men det var lika kul anda ;) Vi akte till Lake MacKenzie och badade i det krictallklara vattnet, vi flot pa Eli Creek och var uppe vid Indian Head, som ar det ostligaste punkten i Australien. Vi korde fram och tillbaka pa stranden igenom, vatten, backar och sanddynor. Jag kan inte ens forklara hur fantastiskt det var. Helt otroligt! Det ar nagot som man maste uppleva sjalv. Men jag har tagit jattemanga kort som jag ska visa er sedan :)

Kvallarna spenderade vi pa en camping dar alla andra ungdomar i sina jeepar ocksa var sa det var ca 70 personer som grillade, spelade spel och hade roligt tillsammans. Och vi traffade till och med danskarna en gang till! De gjorde samma slags resa som oss fast med ett annat bolag. Och nu pratade vi emd dem och fragade om de var sura eller arga pa oss eftersom de forsvann sa fort fran Surfers efter att de sag oss, men de var inte alls sura. De ville bara inte att vi skulle tro att de forfoljde oss ;)

Imon aker vi vidare mot Town of 1770 och vi har til och med lyckates fa med oss nagra vanner pa resan. De tva engelsmannen (varav en en tjej) James och Jaida, ska folja med oss och sova i vart talt, sa vi far kno lite extra bara ;)

Nu sak vi grilla lite pa Hostelet. Jag ar jattehungrig!!!

Krangel igen!

Det sporegnar i Suerfers Paradise! Det hade i alla fall inte jag bestallt. Och vi som precis hade hangt upp tvatten sa borjar det vraka ner. Da skulle Ida stoppa in kladerna i torktumlaren istallwet sa vi fick springa och vaxla en massa pengar i regnet. Sen gick hon for att lagga i tvatten emdan jag passade taltet. Men det visade sig att det inte fanns nagra torktumlare sa hon hade bara lagft i pengar och tvattade tvatten en gang till! Det blir atminstonde rent nu ;P Hahah

Surfers paradise

Nu har vi lämnat byron bay och åkt vidare till surfers paradise. Men vi hade tre underbara dagar i byron! Första kvällen när vi rätt och grillade marshmallows så kom det från två killar som undrade vad gjorde. De visade sig vara danskar så vi bjöd in dem att grilla lite med oss och de bjöd oss på vin. Vi rätt och prata hela kvällen till kl 2 om allt möjligt. Roligt att träffa lite skandinavier. Så sen var vi med dem varje kväll. Vi tog ett nattdopp i havet och lekte i vågorna. Och igår morse gick jag upp kl 5 för att följa med dem ner till havet och titta på soluppgången. Och det var faktiskt deras idé! Jättemysigt! Så nu när vi åkte vidare till surfers paradise räknade vi vara danskar. Men när vi stod och skulle checka in på campingen gissa vilka som kom gåendes? Jodå, danskarna på samma camping som oss ^^ då kanske vi oss lite lugnare igen ;) Idag ska vi gå till vårdcentralen för att kolla idas rygg. Hon har haft ont i flera dagar så nu måste vi kolla upp det. Sen ska vi lika lite på stan och bada. Imon blir det wet and wild!

Byron bay

Nu har vi kommit fram till byron Bay och till och med hunnit satta upp taltet, for vi fick med oss det den har gangen ;) Vi tog bussen kl 7.10 i morse och vi kom fram vid 11.30. Da var vi sa hungriga, for vi gick upp och at frukost kl halv sex, sa vi var tvugna att kopa var sin kebab att mumsa pa. Efter det hittade vi en taxi som korde oss till campingen (for den ligger 3 km fran centrum och vi orkade inte ga sa langt med vara ryggsackar) dar vi satte upp varat lilla talt.

Sen tog vi en promenad tillbaka till centrum for att boka en ny greyhoundbus-biljett och kika lite i de sma sota affarerna. Sa nu sitter vi inne pa Peter Pan och skriver och letar couchsurfing och campingar i Surfers Paradise som blir den nasta staden vi kommer till.

Imorgon sak vi aka pa en dagstur till nimbin dar vi far kika inne i stan, bada i ett vattenfall, grilla och traffa lite manniskor. Ska bli kul!

Det har blivit lite andringar i vart schema ocksa. Eftersom vi har en valdigt lite budget ahar vi bestamt oss for att skippa Noosa och aka direkt till Fraser Island efter Brisbane. Och sa har vi fatt tag i tva stallen att woofa pa ocksa! Ett ar i en vecka utanfor Rockhampton, och det andra ar hos en jattetrevlig man som heter Glen. han bor precis pa stranden vid Whitsunday Island! :P

Nu ska vi ga vidare och titta pa staden lite.

the Used - Men Are All the Same

Kaos!

Vi som antligen trodde att vi hade koll pa allt nu. Men nejda, idag kranglar det mer an vanligt. Vi skulle ju ta bussen harifran Coffs Harbour till Byron bay kl 17.35, men vi var sa troga att vi glomde vart talt pa hostelet sa vi missade bussen!! Vi kunde ju inte aka utan taltet, och han som korde oss till bussstationen sa att han inte hade tid att hamta det (fastan hade hade hunnit det pa typ 10 minuter och han hade typ 30 minuter pa sig!). Ah, jag ar bara sa trott pa allt nu! Backpacking ar nog inte riktigt varan grej. Tack och lov att det ar fint vader i alla fall, annars hade jag nog drankt mig i poolen nu. Hahahaha ;P

Vi kan i alla fall trosta oss med att det inte kan bli varre an sa har nu (peppar peppar ta i tra!)

Annars har det varit en bra dag. Vi hyrde boogieboards och surfade pa vagorna och hittade nagra svenskar har pa hostelet att prata med. Nu behover vi bara fa tag i Peter Pan ocksa sa att vi kan fa bokningsnumret (som de glomde ge oss) sa att vi kan boka var Fraser-resa :P

Nu far vi i alla fall stanna har en natt till och sa tar vi bussen till Byron Bay kl 7 imorgon bitti. Om vi nu kommer med den ;) Vi har bundit fast taltet pa ryggsacken sa att vi inte glommer det igen ;) Onska oss lycka till. Vi kan behova det!

Glee Cast - Rehab

Liveview

Har ar en lite bilder som jag och Ida tog pa stranden i Coffs Harbour. Titta sa vackert det ar!!

Stranden vi hittade

Underbart!

Coffs Harbour

Nu har vi anlant till Coffs Harbour. Eller vi kom imorse kl 7.30 ungefar efter en natt pa bussen fran Sydney. Bussresan gick riktigt bra. Jag tror jag sov storsta delan, men jag var anda helt slut nar vi kom fram till vart Hostel, sa vi tog en liten tupplur till kl 10. Nar vi vaknat till liv igen tog vi och hyrde cyklar sa vi kunde se lite mer av stan. Vi cyklade i ca 30 minuter for att se 'The Big Banana' som ar ett cafe/affar som bara saljer saker med banan. Det var ett mysigt litet stalle och allting luktade sa gott! Det slutade med att Ida kopte en bananglass (det var en banan som de hade doppat i choklad och notter och sen frusit in) och jag kopte en jordgubbsmilkshake. Haha
Efter det var vi sa otroligt varma sa vi hittade en liten strand dar vi stannade och solade och badade. Det sag verkligen ut som en paradisstrand. San som man ser pa vykort. Vi tog en massa kort och spelade till och med in en liten film, men vi kan inte lagga upp bilderna harifran tyvarr. Ni far se dem lite senare istallet. Det var i alla fall ca 25 grader i vattnet :P Underbart!

Nu ikvall at vi en jattegod barbecuebuffe pa hostelet. Mums!
Nu har jag tyvarr inte mer tid (det kostar/minut har)

Ha det bast allihopa!

Nu aker vi snart!

Jag sitter just nu pa Tonys data och skriver, det ar darfor det inte finns alla svenska bokstaver ;)
Om ca fyra timmar satter vi oss pa bussen mot Coffs Harbour. Jag ar jattenervos nu! Jag som precis hade vant mig vid att vara i Sydney och sa ska vi vidare igen. Det kommer bli jattekul, men jag kanner mig anda alldeles pirrig i magen. Bussresan tar ca nio timmart sa vi kommer fram kl 07.10 imorgon bitti (Alltsa kl 21 kvallen innan hos er). Vi ska bara vara en natt i Coffs Harbour och sen aker vi vidare mot Byron Bay den 21 mars igen och dar sak vi stanna lite langre. Vi kommer inte att ha nagon dator med oss, men vi ska forsoka fa tag i datorer sa ofta vi kan sa ni kan folja var resa.

Detta ar hela var planering pa vart vi kommer stanna pa vagen upp till Cairns:

19 mars: Borjar vi aka mot Coffs Harbour
6-9 maj: Livi och campa med Alexandras familj
10-19 maj: Fiji!
20-23 maj: Sydney
23 maj: Flyger vi hem igen!

Onska mig lycka till nu!

Mamma, pappa och Jesper ring mig nar ni har tid sa kan vi prata lite! Alskar er!

Ke$ha - Tik Tok

Resan är planerad!

Igår var vi nere och bokade bussen och lite extra grejer på resan upp till Barriär Revet.  Vi hade lite svårt för att bestämma oss i början för det fanns så ortoligt mycket att välja på, men till slut blev det detta:

1. En "Hop on Hop of"-bussbiljett upp till Cairns.
2. En natt på ett Hostel i Coffs Harbour som är vårt första stopp.

3. En dagstripp till staden Nimbin som ligger lite utanför Byron Bay. Nimbin är en gammal Hippiestad och också den enda staden där hasch är legalt ^^

4. Ett åttadagars-paket på Fraser Island och Whitsunday Islands. På Fraser Island får man en stor fyrhjulsdriven jeep som man delar med åtta personer. Sen får man även all utrustning för att campa och en karta över vad man borde se på ön, sen är det bara att köra :D Uppe i Whitsundays ska vi istället segla runt öarna med ett gäng på 15 personer. Båten stannar så att man får gå i land på öarna, hoppa i och ta sig ett dopp eller snorkla lite. Det låter helt fantastiskt!

5. En halvdag med forsränning uppe vid Cairns

6. Och ett 4-dagars dykningspaket för att få dykarcertifikat.

Detta är vad vi har bokat hittills. Sen får vi se vad som händer på vägen. Vi tänkte också åka in till regskogen uppe vid Cairns och gå på 'Wet and Wild' (som är som ett jättestort Skara Sommarland) i Surfers Paradise.
Idag ska vi åka in till centrum en gång till och titta lite i den Botaniska Trädgården och sen gå på bio på kvällen. Det blev den nya filmen med Jennifer Aniston, "The Bountyhunter". Ida är helt galen i Jenniefer så det fick bli den filmen den här gången ^^

Tomas Ledin - Galen i Dig

Bondi Beach

Nu har jag sett lite av Sydneys innestad. Eller nja, mer Bondi-sidan av staden. Vi skulle ändå åka till bondi Beach för att sola och bada lite, så vi tog en snabbis förbi stan för att gå till Peter Pan (en resebyrå som ordnar billiga paketresor). Det är så mycket vi vill se på vår väg upp till Cairns - Byron Bay, Brisbane, Surfers Paradise, Noosa, Fraser Island, Town of 1770, Whitsunday Islands m.m. - så vi vet inte riktigt hur vi ska få ihop det med budgeten. Därför gick vi till Peter Pan och frågade om de kunde fixa nåt bra paketpris. Vi fick till slut ett bra pris så nu har vi suttit hela kvällen och klurat på om vi ska ta det eller försöka klaraallt själva ändå. Vi lutar nog lite åt paketet faktiskt ^^
Vi var även tvugna att gå in i ett stort köpcenter för att köpa DVD-skivan med André Rieu åt Livi (vi hittade den till slut efter att ha gått i typ 5 affärer) och köpa med oss lite mat att ha på stranden. Ida var inte hungrig så vi köpte bara en baguette, lite ptatissallad och frukt. Det var riktigt kott att sitta och mumsa på det på stranden :)
Bondi Beach var precis som man tänkt sig; massvis med folk, ett riktigt "inne-ställe", vågor perfekta för surfing, brunbrända ungdomar... och jag och Ida ^^ Jag brukar ju vanligtvis inte tycka om folksamlingar, men jag tyckte faktiskt om den här stranden. Den var lagom stor och det var perfetk för att ligga i vattnet och glida med vågorna.

Sol och bad på Bondi Beach (vi glömde ta kort när vi var där, så det fick bli en bild från Internet ^^)

Imorgon ska vi tillbaka till Peter Pan och se vad vi kommit fram till. Nu ska vi kolla på Cougar Town!
Sleep Tight!

Pepps Persson - Oh Boy!

En helg i Blue Mountains

Då var vi tillbaka efter en hel weekend i Blue Mountains och Penrith. Vi tog tåget ut till Penrith och Livi på torsdag kväll. Det tog ca en timma och när vi kom fram stod Livi och väntade på oss med sin lilla bil. Hon var lite nervös över att ha två unga tjejer hos sig en hel helg, men hon märkte nog ganska snabbt att vi är lätta att underhålla ^^
Hon bodde i ett underbart område som heter Glenmore Park. Det såg verkligen ut som en amerikansk förort med massa stora hus med dubbla garageportar och breda gator. Men det var ändå så mysigt. Livi bodde i ett litet parhus i början av Glenmore Park (vilket var bra för det var ett så stort område att om man åkte för långt in, så hittade man aldrig ut igen).

Livis hus

På kvällen när vi kom till Livi hade hon fixat allt åt oss. Sängplatser, badlakan, schampoo och balsam, mat och till och med soppa åt mig för att mormor hade skvallrat om att jag mådde dåligt. En snällare dam får man ju leta efter ska jag säga. Jag längtar tills vi får åka tillbaka dit igen.
Sen kom Livis dotter, Alexandra, och hennes man, John, över en stund och pratade lite. De hade planerat hela helgen med aktiviter och utflykter från morgon till kväll. Det fanns ingen tid för vila ^^

fredagsmorgonen kom Alex och hämtade oss med sitt barnbarn Badin. Världens gulligaste lilla unge. I början vågade han inte ens titta på oss för han var så blyg, men när han väl förjade prata fick man inte tyst på honom. Det var bara: "girls, girls!"
De tog i alla fall med oss upp till Blue Mountains för at visa oss "De tre systrarna" och den fina utsikten över regnskogen.

De tre systrarna. De är egentligen aborignierkvinnor som blivit förvandlade till sten av en medicinman.

Vi tog sen ett tåg ner till botten av regnskogen, eller man kanske inte ska kalla det för ett tåg. Det var mer som en vagn nerför ett stup! Rälsen lutade i 45 grader och är dem brantaste i världen. När vi äntligen kom ner till botten promenarade vi runt i regnskogen en stund innan vi tog linbana upp till toppen igen.

Tågrälsen sedd nerifrån

När vi kom upp till toppen igen åkte vi till en liten park och hade pickninck. Tyvärr började det regna och blåsda så mycket så det fick bli en snabb pickninck och sen åkte vi vidare. Då tog de med oss till en liten by en bit ifrån bergen där vi gick till en gammaldags godisaffär, eller "Lollyshop" som det kallades. JAg tror att Badin var i himmelriket där inne. Det var godis vart man än tittade ^^

Picknick i kylan

Efter det åkte vi tillbaka mot Penrith och Alex lämnade av oss hos Livi igen, men det blev ingen vila då inte. Livi tog med oss för att tityta på OS-sjöarna som de byggde inför OS 2000. De var otroligt stora! Hela 2 km långa och de hade till och med byggt ett sställe för forsränning. Man åkte alltså i en konstgjord forsräninngsbana. Det såg jättekul ut!
På kvällen tittade vi på en DVD av en konsert med Livis favoritmusiker André Rieu, så vi kom inte i säng förrän klockan tolv.

Lördagen började tidigt. Klockan halv nio åkte vi till idrottsplanen för att titta på Livis andra barnbarns barn när han spelade en sorts baseball. Tyvärr förlorade dem, men de verkade ha kul ändå. Sen tog Livis barnbarn Stephanie med oss ch Badin till Fetherdale Zoo där jag äntligen fick klappa en koala och en känguru! De var så otroligt söta!

Jag och en liten Wallaby

Efter det var i alla fall jag nöjd, så då åkte vi vidare mot den stora dammen. Det var en gigantiska damm som ger vatten till hela Sydneys befolkning på 4,5 miljoner invånare! Men det började regna lite smått då också och så skulle vi vidare till Alex's hus och äta, så vi åkte vidare. Jag ch Ida ville ju göra någonting för att tacka dem för allting, men de vägrade att ta emot något, så vi bestämde oss för att baka en prinsesstårta som tack. Ida hade aldrig gjort en inna och jag har bara provat en gång med assistans, så vi visste inte riktigt hur det skulle gå.

Vad tycker ni?

De var i alla fall väldigt nöjda med våran tårta :D Vi satt och åt och pratade hela kvällen. De gav oss massa tips om saker vi borde se på vår resa upp mot Cairns och bjöd även med oss till Johns brors farm när vi kommer tillbaka till Sydney i maj. Det ska bli jättekul!

söndagen åkte vi för att titta på "The red hand cave" i Blue Mountains national park. De är ca 1600 år gamla hand avtryck av Australiens urbefolkning aborignierna. Det krävdes en liten promenad för att ta sig till grottan och på den lilla stunden hann vi se två stycken ormar. En var en Red Belly Snake (tror vi att den heter) som är en av australiens giftigaste. Lite läskigt var det allt.

Efter det äventyret blev vi hungriga så åkte en bit bort för att grilla vila lite. (Som ni kanske märker så kör man bil överallt här. Men i detta fallet var det nödvändigt för det var ca 1 mil in i national parken).
John och Chris (deras son) fixade grillningen medan vi andra solade och tittade på djurlivet. Kakaduor flyger omkrin och väsnas och papegojor och kokaburror försöker smyga till sig lite mat. Kakaduorna är ungefär som våra fiskmåsar eller kanske skator. De är verkligen överallt!

Sen tog de med oss till en utsiktspunkt där man såg ut över hela Penrith, floden och Glenmore Park. man kunde till och med se hela vägen till Sydney som ligger ca 45 km bort.
På eftermiddagen fick vi faktiskt lite tid att vila innan hela familjen kom över för en kopp kaffe och för att säga hejdå. Vi avslutade kvällen med att titta på lite mer André Rieu med Livi. Vi tänkte köpe den sista DVD:n som hon saknar som tack för allting. De är så underbara människor. Jag saknar dem redan!

På måndagen åt vi frukost i lugn och ro tillsammans inna det var dag stt ta tåget tillbaka till Sydney och Summer Hill. (Klockan blev så mycket att jag inte hann lägga upp några mer bilder. Ska göra det imorgon ^^)

Nu är det dags att sova. Godnatt allesammans!

Kvällen Låt:
Missy Higgins - Night Minds

Första dagen i storstaden

Jag har inte kunnat sova mer än 3 timmar i natt. Jag går nog fortfarande på svensk tid för nu är ja jättetrött och kl är kvart i två här nere. Men idag ska jag hålla mig vaken tills ikväll så jag får en hel natts sömn.
Jag och Ida gick in till Summer Hills centrum en stund idag. Det är verkligen annorlunda mot Sverige. Alla husen är av tegel eller cement och de ligger nästan på varandra. Ser lite ut som i England kan jag tänka mig (efter vad man har sett på tv ;P) med små inmurade trädgårdar så att man aldrig kan se sina grannar, betong istället för gräsmattor och grindar och galler på fönstrena. Väldigt annorlunda mot vad man är van vid alltså. Men det har väl sin charm också. Det är ju i alla fall varmt här idag. Ca 25 grader i solen, det är ju inte fel.
I eftermiddag åker vi till Livi för att stanna där i några dagar. Hon bor i Blue Mountains så vi tänkte passa på att vandra i bergen någon dag medan vi är där. Vi stannar förmodligen hos Livi tills på söndag och åker sedan tillbaka till Karin och Summer Hill. Längre än så har vi inte kommit i vår planering, men tanken är ju att vi ska åka uppåt i landet mot Cairns. Vi får nog ta och ta tag i detta jag och Ida ^^

Nu ska vi laga lite mat och sen ta tåget mot Livi.

Vet inte om Livi har något intenet så vi får se om det blir någon uppdatering när vi är där :)

Sydney, Australia

Nu är jag framme i Sydney efter en riktig helvetesresa med 27 timmar på flyg. Jag landade kl 8 på onsdags morgonen här och då är kl 22 på tisdagskvällen hemma i Sverige. Jag sov kanske sammanlagt 3 timmar under hela resan och så har jag varit så nervös så jag har inte fått i mig någon mat. Magen vill inte samarbeta över huvudtaget.
När jag hade tagit mig igenom tullen och hittat en taxi och kört hem till Ida var jag så slut så jag sov i ca fem timmar. Sen kom Ida och väckte mig igen för då var det dags att spela fotbollsmatch ^^ Det är Karin och henne "mamma-vänner" som har startat ett slags korpen-lag. De var verkligen nybörjare allihopa så ni kan ju tänka er hur matchen (som var 35 minuter lång) såg ut. Men det var väldigt roligt i alla fall. Jag fick tänka på någonting annat en liten stund, och inte på hur mycket jag redan saknar alla där hemma. Och så vann vu ju med 4-2. ida gjorde två mål och jag två assist ;)
Efter matchen gick hela laget ut och tog en öl på Summer Hills pub. Väldigt mysigt :) Och jag och Ida fick en massa tips på vad vi skulle stanna och se på vår resa upp mot Cairns. Vi har nämligen inte planerat så mycket själva. Vi vet väl ungefär vad vi vill se, men inget mer planerat så det får gå som det går ^^
Imorgon eftermiddag åker vi vidare mot Livi och Blue Mountains. Vi stannar nog där tills söndag och sen åker vi tillbaka mot Sydney innan vi påbörjar vår stora resa.
Nu fick ni lite snabba uppdateringar. Mer orkar jag inte ikväll. Imorgon när jag vaknat ska jag skypea med mamma, pappa, jesper och mira!

Sov gott nu då! Saknar er alla!

Dagen innan

Nu är det bara en dag kvar! Och jag är riktigt nervös nu. Jag har fortfarande massa saker jag måste fixa som jag inte hunnit på grund av magsjukan. Det var inte särskilt bra planerat att få magsjuka dagarna innan man ska åka iväg på en långresa. Men tur i oturen var väl att den inte kom idag eller imorgon istället.

Jag mår i alla fall bättre nu så jag ska försöka få gjort lite saker idag och imorgon innan vi åker mot Landvetter. Jag ska:

Hämta min hårddisk hos Emson
Skriva ut alla viktiga papper
Kopiera alla viktiga papper
Sriva ut de nya flygtiderna (det hade tydligen blivit lite ändringar)
Gå till jobbet och lämna in timlistan + prata med chefen
Kolla upp det där med ett extra bankkort
Packa det sista
Ta spruta
och säga hejdå till alla :'(

Det är en hel del att hinna med på en och en halv dag, men det ska gå. Nu måste jag börja sätta igång och beta av listan.

Rihanna - Rude Boy

A few days to go...

Nu är det bara några få dagar kvar till den stora resan! Jag har knappt haft nån resfeber alls, men nu känner jag att den kommer krypande. Det är inte det att jag är nervös för själva resan - även om jag ska vara borta i tre hela månader! - men det jag är nervös för är själva flygresan. Jag har aldrig tyckt om att flyga och tänken på att flyga 28 timmar ensam är lite smått nervkittlande. Jag kan vara väldigt disträ ibland och ganska trög också ^^ så jag är nog mest orolig för att jag ska förvirra bort mig på nån av mellanlandningarna och inte komma med flyget. Det skulle inte förvåna mig om jag gjorde det, men jag hoppas på det bästa. Det måste väl finnas någon snäll människa som kan ta han om en förvirrad svenska ;)

En till sak som jag inte heller har riktigt koll på är min packing. Eller jag har väl ganska bra koll eftersom jag har en datorskriven lista att gå efter, det är liksom inte problemet. Problemet är att jag inte tror att allt som jag har tänkt och vill ha med mig inte kommer att få plats i ryggsäcken! Och just nu känns det väldigt svårt att plocka bort saker som jag kanske egentligen inte behöver ha med mig, för jag tycker att jag behöver allt! Shorts, kjolar, klänningar, T-shirts, tjocktröja, mjukisbyxor (?), bikini, kamera, sovsäck, skor osv... Men det får väl lösa sig. Jag får väl skicka ner saker om jag glömt nåt eller det inte får plats ;) Förresten, det kanske är någon vet, hur många väskor får man ha med sig egentligen? Jag har ju tänkt att ha med mig en stor ryggsäck som jag checkar in och ett handbagage. Men vad går som handbagage då? Får man ta med sig en sån där liten rullväska som handbagage och samtidigt ha en axelväska/handväska med sig? Eller får man bara ha en väska? Och hur mycket får bagaget väga? Om det väger för mycket får jag väl betala extra, men hur mycket? Det är ju jättekrångligt med alla dessa regler!

Förhoppningsvis kommer det väl gå bra ändå. Om inte så vet ni vart jag är så nån kan hämta mig ;) haha