A few days to go...

Nu är det bara några få dagar kvar till den stora resan! Jag har knappt haft nån resfeber alls, men nu känner jag att den kommer krypande. Det är inte det att jag är nervös för själva resan - även om jag ska vara borta i tre hela månader! - men det jag är nervös för är själva flygresan. Jag har aldrig tyckt om att flyga och tänken på att flyga 28 timmar ensam är lite smått nervkittlande. Jag kan vara väldigt disträ ibland och ganska trög också ^^ så jag är nog mest orolig för att jag ska förvirra bort mig på nån av mellanlandningarna och inte komma med flyget. Det skulle inte förvåna mig om jag gjorde det, men jag hoppas på det bästa. Det måste väl finnas någon snäll människa som kan ta han om en förvirrad svenska ;)

En till sak som jag inte heller har riktigt koll på är min packing. Eller jag har väl ganska bra koll eftersom jag har en datorskriven lista att gå efter, det är liksom inte problemet. Problemet är att jag inte tror att allt som jag har tänkt och vill ha med mig inte kommer att få plats i ryggsäcken! Och just nu känns det väldigt svårt att plocka bort saker som jag kanske egentligen inte behöver ha med mig, för jag tycker att jag behöver allt! Shorts, kjolar, klänningar, T-shirts, tjocktröja, mjukisbyxor (?), bikini, kamera, sovsäck, skor osv... Men det får väl lösa sig. Jag får väl skicka ner saker om jag glömt nåt eller det inte får plats ;) Förresten, det kanske är någon vet, hur många väskor får man ha med sig egentligen? Jag har ju tänkt att ha med mig en stor ryggsäck som jag checkar in och ett handbagage. Men vad går som handbagage då? Får man ta med sig en sån där liten rullväska som handbagage och samtidigt ha en axelväska/handväska med sig? Eller får man bara ha en väska? Och hur mycket får bagaget väga? Om det väger för mycket får jag väl betala extra, men hur mycket? Det är ju jättekrångligt med alla dessa regler!

Förhoppningsvis kommer det väl gå bra ändå. Om inte så vet ni vart jag är så nån kan hämta mig ;) haha

Dagens Låt:
Sheryl Crow - All I Wanna Do

Kommentarer
Postat av: ida

Ska hjälpa dig lite här, såhär är det!



Ryggsäcken som du checkar in från väga 20 kg? tror jag det var (det står på biljetten eller på deras hemsida), försök att inte få denna alltför tung då du kan få betala övervikt om den väger för mkt vilket han vara ganska dyrt, men 23 kg borde vara ok.



Som handbagage får du ha en större väska (tex en liten rullväska) som får väga 7 kg har jag för mig, i denna packar du saker som du troligen inte kommer behöva använda när du sitter på planet för du lägger den ovanför säterna och det kan ju vara lite opraktiskt att behöva ta ner den hela tiden ;) Du får också ha en handväska eller datorväska, jag hade min handväska med datorn i. I denna är det smart att packa, böcker, dator, godis, ipod mm för den kan du ha vid fötterna.



Pussar :)

2010-03-04 @ 21:50:53
URL: http://whenthenisnow.blogg.se/
Postat av: Linda

Det kommer gå bra Jennie! Jag klarade ju av det ;) haha! Men det är ju lite nervöst, men du kommer vara stolt sen när du är framme :) Saknar dej! Pussar

2010-03-05 @ 01:46:54
URL: http://lindawikfors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0