Bondi Beach

Nu har jag sett lite av Sydneys innestad. Eller nja, mer Bondi-sidan av staden. Vi skulle ändå åka till bondi Beach för att sola och bada lite, så vi tog en snabbis förbi stan för att gå till Peter Pan (en resebyrå som ordnar billiga paketresor). Det är så mycket vi vill se på vår väg upp till Cairns - Byron Bay, Brisbane, Surfers Paradise, Noosa, Fraser Island, Town of 1770, Whitsunday Islands m.m. - så vi vet inte riktigt hur vi ska få ihop det med budgeten. Därför gick vi till Peter Pan och frågade om de kunde fixa nåt bra paketpris. Vi fick till slut ett bra pris så nu har vi suttit hela kvällen och klurat på om vi ska ta det eller försöka klaraallt själva ändå. Vi lutar nog lite åt paketet faktiskt ^^
Vi var även tvugna att gå in i ett stort köpcenter för att köpa DVD-skivan med André Rieu åt Livi (vi hittade den till slut efter att ha gått i typ 5 affärer) och köpa med oss lite mat att ha på stranden. Ida var inte hungrig så vi köpte bara en baguette, lite ptatissallad och frukt. Det var riktigt kott att sitta och mumsa på det på stranden :)
Bondi Beach var precis som man tänkt sig; massvis med folk, ett riktigt "inne-ställe", vågor perfekta för surfing, brunbrända ungdomar... och jag och Ida ^^ Jag brukar ju vanligtvis inte tycka om folksamlingar, men jag tyckte faktiskt om den här stranden. Den var lagom stor och det var perfetk för att ligga i vattnet och glida med vågorna.



Sol och bad på Bondi Beach (vi glömde ta kort när vi var där, så det fick bli en bild från Internet ^^)

Imorgon ska vi tillbaka till Peter Pan och se vad vi kommit fram till. Nu ska vi kolla på Cougar Town!
Sleep Tight!

Dagens Låt:
Pepps Persson - Oh Boy!

Kommentarer
Postat av: anna

Badade du? Var det kallt i vattnet? Det såg så skönt ut med sol och hav...Vi får väl höra i eftermiddag vad ni kom fram till med resan till Cairns. Tusen kramar

2010-03-16 @ 16:25:28
Postat av: Anonym

Låter jätteskönt! Här sitter vi i kylan som vanligt, 10 minusgrader i morses :( Ska visst bli regn på fredag. Snö bort hurra !!!! kramizar

2010-03-16 @ 20:44:48
Postat av: Elisabeth

Jag ser inte dig på bilden men du ligger væl dær i den vita sanden så det ær væl dærfør du inte syns! Hihi kram

2010-03-16 @ 21:33:39
Postat av: Jennie

Jadå, det klart jag badade! Det var 29 grader i luften och 22 i vattnet så det var alldeles lagom :D Ja, jag var nog blekast på hela stranden! ^^ Haha

2010-03-17 @ 02:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0