Första dagen i storstaden

Jag har inte kunnat sova mer än 3 timmar i natt. Jag går nog fortfarande på svensk tid för nu är ja jättetrött och kl är kvart i två här nere. Men idag ska jag hålla mig vaken tills ikväll så jag får en hel natts sömn.
Jag och Ida gick in till Summer Hills centrum en stund idag. Det är verkligen annorlunda mot Sverige. Alla husen är av tegel eller cement och de ligger nästan på varandra. Ser lite ut som i England kan jag tänka mig (efter vad man har sett på tv ;P) med små inmurade trädgårdar så att man aldrig kan se sina grannar, betong istället för gräsmattor och grindar och galler på fönstrena. Väldigt annorlunda mot vad man är van vid alltså. Men det har väl sin charm också. Det är ju i alla fall varmt här idag. Ca 25 grader i solen, det är ju inte fel.
I eftermiddag åker vi till Livi för att stanna där i några dagar. Hon bor i Blue Mountains så vi tänkte passa på att vandra i bergen någon dag medan vi är där. Vi stannar förmodligen hos Livi tills på söndag och åker sedan tillbaka till Karin och Summer Hill. Längre än så har vi inte kommit i vår planering, men tanken är ju att vi ska åka uppåt i landet mot Cairns. Vi får nog ta och ta tag i detta jag och Ida ^^ 

Nu ska vi laga lite mat och sen ta tåget mot Livi.

Vet inte om Livi har något intenet så vi får se om det blir någon uppdatering när vi är där :)

 

Kommentarer
Postat av: anna

Hej igen stumpan!

Jag kollar bara snabbt innan jag åker till jobbet. Det verkar som du haft det bra idag. Visst är det kul att se något annat än gamla Borås!! Hoppas du kan sova gott hela natten tills idag. Mormor har nog pratat med Livi tror jag. Hon hör nog av sig till dej. Ha det bäst, kramar

2010-03-11 @ 06:26:16
Postat av: Elisabeth

Så svårt det låter det dær med tidsskillnaden men så hæææærligt det låter med værmen. Hær ær det massa snø men det børjar rasa från taken så våren ær nog på væg. Men først ska Elin och jag åka ivæg till Ål (vid Hemsedal)och åka slalom. Elin ska tævla dær næsta helg.

Ha det så bra

Kram

2010-03-11 @ 19:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0