Hervey Bay och Fraser Island

Nu har vi precis kommit tillbaka till Hervey Bay efter tre dagar pa Fraser Island. Det var helt underbart! Vi var nio stycken i en jeep: jag och Ida, tva engesman (eller en var en tjej men jag vet inte hur man sager det;P), en hollandare och fyra fransman (tre tjejer och en kille). Vi hade hur kul som helst! Tyvarr var fransmannen lite sura och uppkaftiga hela tiden, men vi andra hade jattekul :P Vi korde jeepen over hela on sa vi satt och hoppade upp och ner for man korde pa ren sand och det var gropar overallt. Jag slog i huvudet nagra ganger, men det var lika kul anda ;) Vi akte till Lake MacKenzie och badade i det krictallklara vattnet, vi flot pa Eli Creek och var uppe vid Indian Head, som ar det ostligaste punkten i Australien. Vi korde fram och tillbaka pa stranden igenom, vatten, backar och sanddynor. Jag kan inte ens forklara hur fantastiskt det var. Helt otroligt! Det ar nagot som man maste uppleva sjalv. Men jag har tagit jattemanga kort som jag ska visa er sedan :)

Kvallarna spenderade vi pa en camping dar alla andra ungdomar i sina jeepar ocksa var sa det var ca 70 personer som grillade, spelade spel och hade roligt tillsammans. Och vi traffade till och med danskarna en gang till! De gjorde samma slags resa som oss fast med ett annat bolag. Och nu pratade vi emd dem och fragade om de var sura eller arga pa oss eftersom de forsvann sa fort fran Surfers efter att de sag oss, men de var inte alls sura. De ville bara inte att vi skulle tro att de forfoljde oss ;)

Imon aker vi vidare mot Town of 1770 och vi har til och med lyckates fa med oss nagra vanner pa resan. De tva engelsmannen (varav en en tjej) James och Jaida, ska folja med oss och sova i vart talt, sa vi far kno lite extra bara ;)

Nu sak vi grilla lite pa Hostelet. Jag ar jattehungrig!!!

Kommentarer
Postat av: elisabeth m.m

Jaa det låter ju fantastiskt kul att sitta i en jeep och slå i huvudet massa gånger!! Kanske det blir lættare att førså om vi ser korten. Idag har Elin, Mattias och jag varit ute på en långpromenad med Mira. Det ær riktig vår hær och hon hade nog vårkænslor før hon sprang och hoppade hela tiden. I bandet ville hon inte gå i alla fall. Ha en fortsatt kul resa. Bamsekramar från Norrmænnen

2010-03-30 @ 13:34:56
Postat av: anna

Det låter hur kul som helst! Då var det partaj varje kväll. Det ska bli kul att se bilderna, om vattnet är så kristallklaet som man ser på internet.



Menar du att ni kan få plats 4 st i ert tält?? Är det så stort? Ja, finns det hjärterum så finns det plats! ;)Ha det bra, hälsa Ida. Kramar från mig Jeppe och pappa!!

2010-03-30 @ 17:10:26
Postat av: Helen Säverot

Är inte avundsjuk :( Låter jättemysigt. Men här har vi faktiskt sol idag också, så det så. Johanna blev jätteglad över ditt sms och hon bokar biljetter till er två på det där som jag inte kan stava till:p

Kramizar så länge

Helen

2010-03-30 @ 18:07:44
Postat av: Kristina

Är det sådana som er som man kallar för rallybrudar hädanefter???

Ni får väl lära upp oss gamlingar när ni kommer hem.SEr fram emot att få se bilderna. Har Ida sett sitt mail? Kramar till er båda kristina

2010-03-30 @ 19:03:55
Postat av: Moster mia

Hallon. Här inväntar vi påsken och snön är borta, vad gör ni i påsk då? Vi ska ha fest hos mormor och morfar kommer du? Livet är väl härligt eller hur?

Hoppas inte bulorna är för stora så att ni kan fotsatta resan norr ut. Ha det bara underbart hälsa Ida och vi hörs snart igen. Kramar från Almenäs....

2010-03-30 @ 21:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0