Cape Tribulation och regnskogen

Vi kom precis tillbaka fran var lilla resa till Cape Tribulation. Vi hyrde en bil igar morse tillsammans med Signe och korde tva timmar upp till Cape Trib. Det var meningen att vi skulle stanna pa massa stallen och da ut och titta i regnskogen pa vagen, men vi hade int riktigt tid till det. Vi stannade bara en snabbis i Port Douglas och tittade lite i affarer och at lunch :) Sen akte vi vidare mot regnskogen. Vi fick ta en farja over floden for att komma till regnskogen. En liten bit eftyer farjan fanns det en glassfabrik sa vi stannade dar och at var sin nygjord glas. Mums! Sen korde vi resten av vagen direkt upp till Cape trib for det borjade redan bli morkt. Vi bodde pa ett jattemysigt litet Hostel mitt i regnskogen. Man bodde i sma bungalows och for forsta gangen sen vi lamnade Sydney hade vi ett alldeles eget rum. Rena lyxen ju! ;)

Vi satt en stund och skrev i vara dagbocker. Vi ligger lite efter nu sa vi behover skriva ikapp. Men efter en stund blev vi hungriga sa vi gjorde pannkakor! Det var saa gott! Visserligen var det en fardig mix som man bara tillsatte vatten, men det spelade ingen roll ;) Vi satt uppe och njot av pannkakorna och pratade en bra stund, men senblev vi sa trotta sa vi gick och la oss.

Nasta dag stallde vi klockan pa 05.30 sa att vi skulle kunna ga upp och duscha allihopa och ha tid att se allt vi ville se. Vi var till och med uppe inna de i receptionen sa det slutade med att vi at frukost utanfor receptionen och vantade pa att fa lamna in var nyckel och checka ut ;) Sen akte vi med bilen upp till en utkikspunkt och tittade och tog lite kort. Regnskogen ar otroligt fin! Den ar den aldsta regnskogen i varlden. Till och med aldre an Amazonas! Det hangde lianer averallt och det var fullt av grona blad, stora som paraplyn. Jattehaftigt! Vi gjorde tva olika vandrignar genom regnskogen, men sen borjade det regna sa mycket sa vi skippade den sista och akte och tog en glass till istallet ;) Sen akte vi vidare ner mot floden och tog en battur pa floden for att se krokodiler. Vi sag hela sju stycken. En var ca 30 ar gammal, 4 meter lang och vagde 400 kg! Inte daligt ;P och vi sag aven en orm (som tur var var den ofarlig), och massa olika exotiska faglar :)

Efter det akte vi in till en liten by for att ata. Vi kopte varsin wrap och jag pratade en snabbis med mamma. Jag ringer dig sen igen ocksa mamma. Sen korde vi hela vagen tillbaka till Cairns igen. Det tog ca 1,5 timma sa jag tog en liten tupplur bak i bilen ;) Vi gick till CFoles for att kopa mat till ikvall med. Mormor skickade ner lite pengar. Tack sa jattemycket mormor och morfar! :D SA ikvall sak vi laga thaimat och ata munkar :)

 Imon borjar var dykkurs. Den haller pa i fyra dagar och vi far dyka fyra ganger i barriarrevet :P Det ska bli riktigt roligt! Pa sondag har vi rafting i en flod nagonstans utanfor Cairns och pa mandag flyger vi till Sydney. Nu langtar jag hem sa mycket att jag inte orkar emr. Jag vet inte om jag ska flyga hem tidigare trots allt. Tyvarr. Men det ar inte kul att vara har nere och ma daligt hela tiden. Vi far se hur det blir. Nu kor det ut oss harifran igen ;)

Saknar er! Otroligt mycket!

Kommentarer
Postat av: Moster mia

Hej Jennie,

Tack vi hade det jätte bra på Lucas födelsedag men det fattades någon och det var ju du. Snart 1 maj och då är det snart hemgång. Läser att du har hemlängtan hur går det för dig. Saknar dig jätte mycket men försök att stå ut eller åker du hem? Du har sett jätte mycket hitills på resan och träffa spännande människor. Snälla jennie sköt om dig och hälsa till Ida så mycket: Många kramar från Moster mia med familj.

2010-04-27 @ 18:47:18
Postat av: mamma

Hej stumpan!

Försök och lägg energin och dina tankar på dykningen och Australien istället för oss här hemma. Du kan inte vara på två ställen samtidigt, lev nu. Det du har chans att uppleva nu kommer inte tillbaka runt hörnet. Vi som är här hemma saknar dig också men du är ju snart hemma igen. Till och med Jesper tycker det börjar bli tomt ;)



Se upp med hajar och maneter ute på revet, jag önskar jag kunde varit med!



Jag ringer i morgon(idag) så pratar vi mer.

Massa kramar och blöta pussar från hela löjliga familjen.



2010-04-27 @ 21:23:35
Postat av: Jennie

Tack så mycket mamma och mia. Det hjälper faktiskt när jag hör från er, men det är inte bättre med hemlängtan. Jag försöker verkligen men det går inte. Det kommer i vågor och när det är som värst orkar jag inget mer än att bara gråta. Då vill jag bara hem. Det är jättekonstigt och jag förstår inte hur jag kan längta hem så mycket när det bara är några veckor kvar. Men om det inte blir bättre orkar jag inte vara här nere längre :(

Jag saknar er allihopa.

Mia, hälsa lucas och uno :)

Massor av kramar till er alla. Tack igen <3

2010-04-28 @ 09:12:03
Postat av: Ewe

Men lilla söta Jennie. När du har varit hemma i en vecka kommer du längta tillbaka till resan, o då har du slösat massa tid på att vara lessen o längta hem. Såå underbar är inte våran tränare. ;) Om en dryg månad kommer du vara nere på sjöbovallen o svära över att du inte är i Australien o kan lata dig hur mycke du vill! :) Ha så kul så väntar vi på dig här hemma! Krama varandra från mig. Puss&kram

2010-04-28 @ 19:43:14
Postat av: Kristina

Vilka fantastiska minnen! Träffade ni inte på Tarzan där ute bland lianerna? Trodde det alltid regnade i regnskogen? Vad ska ni dyka på härnast???? Ser fram emot nästa inlägg. Det blir väl till att göra en upptäcksresa i Öresjö när ni kommer hem. Fast jag vet inte vad det finns att upptäcka där. Kram på er från regnstaden som lever upp till namnet i dag.

2010-04-28 @ 21:39:23
Postat av: Jennie

Du har ratt Ewe. Jag kommer definitivt langta tillbaka hit nar jag maste borja springa och trana igen ;) Och det ar ju faktiskt brar ca tre veckor kvar nu, sa det ska nog ga bra :) Jag saknar er! Se till och vinn nasta match nu! :P Ida halsar ocksa :) Puss&kram



Nej, vi sag ingen tarzan tyvarr, men en jattestor krokodil ar ju inte sa daligt ;) Imon ska vi ut och dyka i barriarrevet :P Det ska bli riktigt kul! Hoppas vi far se en haj da med ;P Kramar

2010-04-29 @ 10:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0