Diving!

Idag har vi haft varan andra dykardag. Vi har startat en 4-dagars dykkurs for att fa ett dykarcertifikat. Forst far vi spendera tva dagar i ett klassrum och i en pool for att lara oss grunderna och allt vi behover veta for att klara oss i havet. An sa lange har det gatt jattebra! Jag har bara lite problem med att det gor ont i oronen, men det visste jag ju att jag skulle ha. Jag har faktiskt blivit battre pa att halla for nasan och blasa ut luft for att jamna ut trycket i oronen :) Idag var vi ca 4 timmar i poolen pa morgonen och gjorde en massa ovningar. Det ar lite laskigt och det tog ett tag innan jag vande mig att bara andas genom munnen, men annars ar det skitcoolt! Vi gjorde aven ett prov/exam idag och jag klarade mig! Det var inte sa svart for om det var nat man inte kun de, sa fragade man bara dykinstruktoren och sa sa han svaret ;)

Imon ska vi aka bat ut till Stora Barriarrevet och gora vara tva forsta dyk i havet. Vi far ga sa langt som till 18 meters djup, men vi far val se hur langt man klarar forsta gangen. Jag hoppas jag far se en Nemo och Doris! Och en haj vore ju lite coolt ocksa ;P

Nu sak vi laga lite Thaimat innan va ska ga ut pa stan och traffa en kompis, James, som vi inte har sett sen Fraser Island. Det ska bli kul!

Jag langtar fortfarande hem, men jag ska borja andra mina tankar och ta det en dag i taget. Det ar bara ca tre veckor kvar. Det kanns battre just nu i alla fall :)

Mia, om det ar du som har ringt mig flera ganger sa ar jag ledsen att jag inte har kunnat svara. Jag har nog varit i poolen nar du har ringt. Men pa kvallarna efter kl 16 (min tid) har jag alltid mobilen med mig sa prova garna igen :) 

Hoppas ni har det bra dar hemma! Nu ska vi sjunga Honan Agda med normannen ;P 

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hallo på dig min lilla känguru. Skönt att höra att du tänker positivt och har det kul. Vad härligt det låter att få dyka vid barriärrevet, det är nog något du aldrig kommer att glömma sedan. Tänk om alla prov vore så enkla att man kunde fråga om dom rätta svaren jämnt, då skulle du nog vara profassor i djuphavsdykning eller? Ha det gött och krama om din långa vän, vi ser fram emot att få hem två lirare snart till laget!!!!!

2010-04-29 @ 13:49:11
Postat av: Helen Säverot

Så spännande det låter.

Du måste ta ett kort på Doris !!!! :)

kramar från Trollgatan

2010-04-29 @ 20:14:09
Postat av: Elisabeth

Gud så hæftigt att dyka o se på allt spænnande som finns dær i havet. Men vad gør du om du får syn på en HAJ!!! Hajar du, de ær ju farliga!! Men kanske hajen blir ræddare æn du før ni ser væl inte så vackra ut i era dykarmasker!! Så bra att du tænker positivt, forsætt med det. Ta vara på eran norrman och ha det jættebra.

Massa bjørnkramar (eller hajkramar)

2010-04-29 @ 22:45:09
Postat av: Anonym

Haha jag tror du har ratt Sia! Vi ser riktigt hemska ut i vara masker sa det ar nog hajen som flyr fran oss ;)

Vi ska ta med oss kameran imon och kanske hyra en undervattenskamera, sa da ska vi ta en massa bilder :D

Haahah jadu, det vore bra pappa! Harligt med larare som bara delar ut svaren ;) Ja, nar vi kommer hem fr ni tva farska spelare till! ;P Vi behover nog bara trana lite extra forst ;) hihi <3

2010-04-30 @ 10:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0