Forsta turen till Barriarrevet

Idag har vi varit pa var forsta tur till Barriarrevet. Det var helt underbart! Vi tog baten ut till revet kl 7.30 och efter ca 2 timmar var vi framme pa var dykplats. Vi borjade med att snorkla medan den andra dykgruppen gick ner under ytan. Snorklingen var saa mycket battre an vid Whitsundays! Allt var sa otroligt fargglatt och det var hundratals olika fiskar. Jag sag Nemo! Nu fattas bara en Doris och en haj ocksa ;)

Vi fick ga ner och dyka tva ganger. Forsta gangen kom jag bara ca tre meter innan det borjade spranga i mitt ora. Jag kunde bara equalize (vet inte vad det heter pa svenska ;P) ett av mina oron, sa jag kunde inte fortsatta. Det var synd, Men jag fick prova en gang till pa andra dyket och da kom jag ner till ca sex meters djup. Det var haftigt! men sen fick jag inte ga langre for de ville vara saker pa att man inte skadade sina oron. Sa imon ska jag banne mig ner langre ;)

Efter de har tre dagarna med tidiga morgonar och sena kvallar ar vi helt slut! Klockan ar snart 19 har och vi ska bara till hostelet och ata och sen ska jag sova! Vi ska ut med baten klockan 8.15 imon igen s jag behover lite rejal somn ;)

Nu ar det bara tva dagar kvar har i Cairns. Pa mandag flyger vi tillbaka till Sydney. Tydligen ar det ca 15 grader dar nere nu bara, sa jag far se till att investera i ett par langbyxor eftersom jag klippt av alla mina ;) Hahaha

Ha det fint dar hemma! Bara tre veckor kvar tills vi antligen far ses igen. Saknar er! Roligt att hora att alla mina sma gamlingar tyckte om sina kort ocksa. Tyvarr far ni nog inga kort skickade harifran. Det kostade mig 200 kronor att skicka 11 kort! Svindyrt! Sa jag koper nagra har och postar dem nar jag kommer hem i s fall ;P hihi


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Så hæftigt, men passa dig før hajarna. Håll dig til Nemo i stællet!!

Kram

2010-04-30 @ 21:45:36
Postat av: mamma

Du vet att sova får du göra när du blir gammal...;)

Jag hoppas du kunde dyka längre ner denna gången. Det låter så roligt att lära sig, just där du är. Kanske inte lika mycket att titta på i kattegatt.. ;)

Kramar

2010-05-01 @ 07:47:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0