Galna kossor!

Idag har vi fatt gora mer tradgardsarbete och aka runt pa fyrhjulingen och slanga en massa skrap. Det ar lugnt och skont har pa landet. Man far vila och ata nar man vill och de senaste dagarna har vi inte haft sa mycket jobb, utan vi har mest observerat nar de behandlar korna, sa vi har haft det riktigt skont. Jag far lite daligt samvete nar vi itne har nagot att gora sa vi forsoker alltid hitta pa nat, typ diska, kratta, stada eller tvatta.

Idag hade vi faktiskt hela eftermiddagen ledig sa jag, Ida och Lynda (tjejen fran skottland) tog en av fyrhjulingarna ner till backen och badade och solade. Det var jatteskont! Det var lange sen jag badade i riktigt vatten. Det har bara varit pooler hela vagen och det ar inte samma kansla, sa jag njot :) Pa vagen tillbaka fran backen akte vi igenom en hage med en massa kor. Man maste vara lite forsiktig nar man kor vi korna for de har sina kalvar dar sa de kan vara lite overbeskyddande. Ida korde och jag och Lynda satt fram pa fyrhjulingen nar vi narmade oss korna. De stod mitt i vagen sa Ida korde runt dem lite, men det hjalpte inte. En av kossorna borjade springa i full fart rakt emot oss! Jag blev skitradd! Ida fick kora full gas for att komma ifran kon och vi skrek rakt ut alla tre. Det maste ha sett sa otroligt roligt ut, tre tjejer pa en fyrhjuling med en galen kossa springandes efter ;P Jag skrattade sa mycket sa jag fick kramp i magen! Hahahahah! Nar vi kom ut fran hagen sag vi Wendy, Trisha, Jilly och Tara sta och skratta at oss. De hade sett alltihopa. Det var annu en ny upplevelse har pa farmen ;D

Imon ska vi nog ta en tripp till Rodeon for att titta pa "riktiga" tjurar som Wendy sager. Det ska bli kul! Hoppas vi hinner aka dit :)

Nu sak vi ata plattar och vaniljpudding :P

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag hade också velat se! :D

Det såg nog skitroligt ut. Undra vad kossan gjort om hon fått tag i er? Hihi

2010-04-08 @ 15:36:11
Postat av: Helen Säverot

hahaha jagad av kossor, tur i a f att det inte var pappa tjur:)

2010-04-08 @ 17:08:59
Postat av: Kristina

Ja nog får man uppleva mycket när man är ute på landet. Varför stannar ni inte kvar? Vad hindrar er?Ni kanske kan få anställning! Kram på er bönder.

2010-04-08 @ 21:36:09
Postat av: Elisabeth

Ha ha ha det måste ju sett hur kul som helst ut. Kossor kan man aldrig lita på. De ser så snælla och långsamma ut men skenet bedrar!!

Kramar från Norge

2010-04-08 @ 22:48:14
Postat av: Mormor

Hej

Är ni helt säkra på att det var en kossa som jagade er? Kossor kan se ut hur som helst nu för tiden.

Kramar från morfar och mig

2010-04-09 @ 09:34:16
Postat av: Jennie

Hahaha Ja, det var val tur att det inte var en tjur, men jag var anda ganska radd ska jag saga ;P Jag undrar verkligen vad hon hade gjort om hon kommit ikapp! Formodligen knuffat ner oss fran fyrhjulingen i alla fall ;) De ar luriga de dar kossorna!

2010-04-09 @ 11:14:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0