Magnetic Island

Vi har vi anlant pa Magnetic Island, en liten o utanfor Townsville. Det ar verkligen jattefint har. On, ar alldeles gron och vattnet klarblatt. Vi taltar utanfor ett Hostel pa norra sidan av on, och Hostelet ligger i en nationalpark sa det springer koalor, kangurur, wallabys och andra konstiga djur forbi hela tiden. I morse delade jag min grot med tva stycken fargglada papegojjor :P

Vi kom egentligen till on igar. Vi satte upp vart talt och kopte lite mat pa restaurangen i som finns pa Hostelet. Sen traffade vi en engelsman och en tjej fran danmark som vi satt och pratade med en stund. Sen foreslog engelsmannen, Paul, att vi skulla aka in till grannbyn och titta pa ett toad-race. De satter alltsa 7 paddor i en bur i mitten av en cirkel och sen far man satsa pa den paddan man tror komer vara forst ur ringen! Hahaha! Det var nog den konstigaste sport jag sett! Vi satsade faktiskt pa en padda, men vi vann inte. Vi fick i alla fall ett trostpris! En penna som det stod toad-rade pa ;)

Idag tankte vi hyra en bil eller moppe och kora runt on och kika lite. Tyvarr kanner sig Ida lite sjuk sa vi tar det lugnt pa formiddagen och sa far vi se hur hon kanner sig i eftermiddag. Men det ar faktiskt riktigt skont att ta det lite lugnt emellan at ocksa :)

Nu ska jag forstatta skriva i min resedagbok for jag ligger typ fyra dagar efter nu. Det ar sa trakigt att ta ikapp allt man missat, for jag kommer ju inte ihag vad jag har gjort! XD Ida far paminna mig ;)

Jag saknar er jattemycket! Langtar tills jag far se alla igen! Och om jag inte kan saga det imon sa gor jag det nu: Grattis Mira!!! Och Grattis Lucas!!! Hoppas ni har underbara fodelsadagar och massa med kramar fran mig!!!



Kommentarer
Postat av: Anna

Hej!

Ja, det blir lite kalas imorrn. Vad tror du vi ska bjuda Mira på? Vi får klura ut något...;)

Paddrace säger du? Kan man lita på en padda?

Eller träna den? ;)



Har du kollat vad Magnetic står för? Känner du att det drar i dig...Konstigt namn.



Ha det bra, vi längtar efter dig också! Vi ses snart, kramar och pussar

2010-04-22 @ 17:01:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0