Muuuuuuu!!!

Idag var veterinaren har pa garden for att ta ut agg ifran kossorna och sen ta med dem till sitt laboratorium och befrukta dem. Sa vi fick se hela processen nar han stoppade in armen i kossan och anvande en stor spruta for att hamta aggen. Det var jattekul att se! Nar veterinarne hade akt fick jag och Ida ocksa prova pa att stoppa in hela armen i kossan! Det kandes jattekonstigt! Jag kunde kanna kons aggledare och livmoder, och man kunde till och med kanna backenet. Det var en spannande och annorlunda upplevelse.
Sen vi fick aven stada hela tradgarden, laga mat, vaxa bord och stolar och sitta ko-vakt. Vi satt i hagen med korna i ca 45 minuter for att se om de forsokte rida pa varnadra. om det gjorde det skulle vi skriva upp den kossan som stod still underst, for det batydde att hon var brunstig och kunde ta emot agg och agera som surrugatmamma. Sa dar satt vi i hagen vid skymnaing och tittade efter om kossor forsokte satta pa varandra ;) Lite udda! Hahaha! Livet pa landet ar verkligen annorlunda. Det kanns helt surrealistiskt att vara har. Som att jag egentligen bara sitter och tittar pa TV eller nat. Men jag njuter av varje sekund for vi har sa otroligt roligt!

Vi stannar ju bara har tills pa sondag och sen aker vi vidare till nasta woofare, men jag vill inte aka harifran! Alla ar sa underbart snalla och tar hand om oss sa det kanns som att vara hemma igen :) Forhoppningsvis har vi det lika bra pa nasta stalle :D

Nu ska jag ut och jaga lite grodor!

Kommentarer
Postat av: Karin / Boopies

Vilket härligt sätt att se och uppleva landet på !

2010-04-07 @ 16:38:50
URL: http://boopies.bloggsida.se/
Postat av: Sissi

Hej Jennie!

De låter verkligen annorlunda men passar dig som handen på handsken.Att leva på en bondgård,härligt.

Har följt dig litegrann men ska skärpa mig.Läste att du blivit knutte,haha visst är det härligt att åka mc.Ha de så himla gott & hälsa Ida.

Kram Sissi

PS Matilda & Kajsa är i Spanien nu,men dom hälsar oxå. =)

2010-04-07 @ 18:41:19
Postat av: Helen Säverot

haha, så veterinären i dig tittar fram :) låter förstås lite äckligt att stoppa in handen i kossan. men men huvudsaken är att ni har kul fniss. kram

2010-04-07 @ 22:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0