Segla Whitsunday Islands

Nu ar det bara ett par timmar kvar tills vi ska ut och segla! Det sak bli jattekul och vadret verkar bli battre ocksa :P Solen ar ju till och med framme idag.  Seglingen ar i tva natter och tre dagar och vi far all mat och utrustning for att snorkla pa baten. Det kommer vara ca 24 stycker passagerare sa det kommer val vara full fart hela tiden. Jag tror inte att min mobil kommer att fungera ute pa baten sa jag hor av mig nar jag kommer tillbaka :)

Vi har inte gjort sa mycket har i Airlie Beach faktiskt. Det finns inte mycket att gora nar det sporegnar hela tiden. Men igar kvall gick vi och kopte pizza och tittade pa "Min basta vans brollop" pa TV:n i vart rum. Det var faktiskt riktigt mysigt for alla i rummet tittade tillsammans :) Imorse vackte Kristina upp hela rummet nar hon ringde Ida kl: 6.40! Hahah! Engelsmannen blev inte sa glada sa Ida fick ga ut och prata. Men det var bra att vi vaknade sa tidigt for Ida behover all extra tid hon kan fa pa morgonen for att gora sig klar i tid ;)

Nu ska vi boka var flygbiljett fran Cairns tillbaka till Sydney den 3 maj. Det var faktiskt billigt (som tur var) bara ca 750 kr :) Sa nu har vi bara ca 2 veckor kvar har uppe innan vi ar tillbaka i Sydney. Da ska vi se om vi far folja med Alexandra och Livi till en slaktings farm over helgen om det gar. Annars kanske vi tar en tripp till Canberra i nagra dagar :)

Nu far vi synda oss att boka var biljett. Vi hors om nagra dagar!

Och grattis i efterskott Sia! Jag har inte haft nagon dator sa jag har inte kunat skriva innan. Jag skickade ett sms, men jag vet inte om du fick det. GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!


Kommentarer
Postat av: Anna

Skönt om det blir lite fint väder när ni ska segla.

Så, ni har också levande väckarklockor, det har vi med men våran stod på 04.07...;)

Se upp för hajar och sneseglande oljetankers när ni är ute och snorklar.



Kramar från en trött mamma, en halvsovande pappa, en sovande bror och en PIGG Mira!

2010-04-18 @ 08:04:32
Postat av: Elisabeth

Gud så hærligt det låter att segla och snorkla. Det ær en av mina drømmar men de som jag lever ihop med ær så rædda før allt som finns i vattnet så jag får aldrig gjort detta. Och tusen tack før sms:et på min fødelsedag. Det kom fram så det var dåligt av mig att inte svara. Ingen ursækt egentligen men telefonen gick varm hela dagen!! Det var vældigt kul att fylla 50 så det kan du se fram mot!!

Ha nu några hærliga dagar på havet och se upp før alla farliga fiskar m.m.!!

Kramar

2010-04-18 @ 13:41:07
Postat av: Kristina

Ja du, jag tror nog att tidsskillnaden är mer än 10 timmar nu. Eller så var det jag som räknade fel! Men morgonstund har guld i mun heter det ju! Hoppas nu ni får fina dagar så kan jag ringa och väcka er när ni är tillbaks på fastlandet!

2010-04-18 @ 21:09:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0