Snart dags for Farja

Sista dagen pa magnetic Island nu. Klockan 12 tar vi den lokala bussen ner till Farjan och kl 15 gar greyhoundbussen mot Ciarns. Nu har jag aven ringt runt och bokat in var dyknig fran den 28 april till den 1 maj, och den 2 maj ska vi aka rafting. Vi traffade en jatteharlig dansk tjej har pa on som ocksa ska till Cairns idag, sa hon kanske foljer med oss och till Cape Tribulation. Vi hade namligen tankt hyra en bil och kora dit :)

Ida ar fortfarnade sjuk. Hon mar inte alls bra, sa vi tar in pa ett Hostel istallet for att campa nar vi kommer till Cairns. Hon lag och snorade och hostade hela natten. Stackarn!

Jag langtar fortfarande hem. Det ar jattejobbigt! Jag vill inte vara kvar har langre nu. Saknar alla och allting dar hemma. Det gar i vagor, men nar jag jag langtar hem gor det verkligen ont i kroppen. Jag ska forsoka skarpa till mig for det ar ju trots allt bara fyra veckor kvar, men det kanns valdigt lange nu...

Grattis till Mira och Lucas som blir 1 och 7 ar idag!!! Fira nu ordentligt och ge Mira ett extra stort margben och en bamsekram fran mig!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag förstår att det känns jobbigt men försök lägga den energin på Australien och Ida just nu istället. Du kommer vara besviken på dig själv om hemlängtan är en stor del av dina minnen därifrån. Pyssla om Ida när hon är sjuk, och se dig omkring på egen hand om hon inte orkar. Ta vara på tiden och varandra för vi finns ju här både nu, och när du kommer hem. Tiden du har nu kanske aldrig kommer tillbaka.



Hitta ett apotek om det skulle behövas. Det kan bli jobbigt att dyka om man är för förkyld?



Jag hör av mig. Många kramar från din så här på fredagsmorgonen trötta mamma...

2010-04-23 @ 06:08:09
Postat av: Anna

Jag glömde skicka med en bättringskram till Ida. Hälsa henne. Kram igen.

2010-04-23 @ 06:10:53
Postat av: Mormor

Lilla gullefjun, tänk på snö,slask,regn, kyla och griniga vårdtagare, då är livet för er bra mycket härligare för tillfället. Sköt om Ida, hon behöver det. Vi kommer att besöka Mira och Lucas idag. Byxor till Mira och märgben till Lucas eller tvärtom. Kramar från morfar och mig

2010-04-23 @ 08:09:07
Postat av: Mormor

Lilla gullefjun, tänk på snö,regn,slask,kyla och griniga vårdtagare, då är väl livet bra bättre för tillfället.Idag blir det märgben till Mira och byxor till Lucas. Sköt om Ida och ta vara på varandra. Kramar från morfar och mormor

2010-04-23 @ 08:16:55
Postat av: Helen Säverot

Hej gumman. Vi saknar dig också men tänk på att du gör en resa som du troligtvis aldrig kommer att göra igen. Försök ta vara på tiden och krama, eller förresten krama inte Ida om hon smittar :) Tänk på vad Vaira skrev, vi har SKITväder. När du kommer hem är det rikig vår hoppas vi. Ha det jättebra! Väntar redan på din nästa blogg :) Kramizar till er båda från oss alla

2010-04-23 @ 18:37:53
Postat av: Jennie

Tack allihopa. jag vet att ni har ratt. Jag ska skarpa till mig. Det ar ju trots allt bara fyra veckor kvar! Och jag sak pyssla om Ida lite extra, men hon far ingen kram ;) Om man ar sjuk far man inte ens dyka, sa vi maste fa henne frisk tills pa onsdag. Massor av kramar till er alla!

2010-04-24 @ 04:51:06
Postat av: Elisabeth

Hej Jensan! Det ær alltid lika roligt att læsa vad ni upplever. Elin och jag har varit på handbollcup i Lillehammer i helgen så jag har inte læst på några dagar. Men jag slængde av mig skorna och rusade fram til pc:n nær vi kom hem. Du har inget att længta hem till som inte kan vænta fyra veckor. Det ska regna i en hel vecka nu så ni har det så klart mycket bættre!! Skøt om er och njuuut!!!

Många stora kramar från norrmænnen

2010-04-25 @ 19:37:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0