Snökaos!

Äntligen har vi en riktig vinter här i Borås. Det brukar mest vara regn och slask här om vintrarna, så det har varit mysigt med ett riktigt snötäcke över staden. Men nu tycker jag faktiskt att det räcker. Hur mysigt det än är med snö, så är det inte lika roligt att behöva gå ut och skotta trottoaren tre gånger om dagen för att det vräker ner snö! Idag kom det ca 15 cm snö på bara två timmar!

Jag började min dag med att skotta trottoaren innan morgonrundan med hunden. Det är nu så mycket snö i skogen att man knappt kan gå. Jag pulsar och Mira simmar fram. Halvvägs genom vår runda lägger sig Mira ner och vägrar att gå längre, så då tar vi en paus. När vi äntligen kom tillbaka fick jag skotta en gång till eftersom idioten med plogbilen kör så att snön skvätter överallt. Dessutom tycker Mira att snöskyffeln är lite läskig (eller rolig, har ingen riktig koll) så hon hoppar runt mig och skäller och morrar som en galning. Efter det var det skönt att komma in och slappna av en stund. Men medan jag står och gör lite frukost till mig och Mira ser jag att det börjar snöa igen! Nej, vi behöver ingen mer snö nu! Och, som sagt, på bara två timmar har vi ett nytt snötäcke över hela trottoren och uppfarten så då är det dags att skotta igen.

Så nu är det måttligt roligt med snön måste jag säga. Den snön som är får gärna ligga kvar för - även om det är jobbigt att pulsa i snön - så är det otroligt vackert och det är ju inte ofta vi får uppleva det här. Men det behöver väl ändå inte snöa mer nu.


Lilla snöbollen

Dagens Låt:
Augustana - Sweet and Low


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0