Freezing cold!

Det ar fullkomligt svinkallt i Sydney! Jag vill tillbaka till varmen! Just nu har jag pa mig allt jag ager for att halla mig varm; Strumpor, mjukisbyxor, tjocktroja och en stor morgonrock och andra fryser jag! Det ska ju inte vara kallt i Australien! Eller?

Idag ska vi aka till Livi och ALexandra. Livi hamtar oss pa tagstationen och sen ska vi till Alexandras hus och ata middag. Det ska bli roligt att traffa dem alla igen. Vi ska prata lite och se vad vi kan hitta pa i helgen, om det blir Canberra eller nat annat. Vi sover hos Livi fran torsdagen till fredagen och sen far vi se vad vi bestammer.

De senaste dagarna har varit riktigt lugna och skona. I tisdags akte jag och Ida in till cantrum pa eftermiddagen efter en valdigt skon och lugn morgon. Vi gick till ett shoppingcenter och kikade och sen at vi lite sushi. Det var forsta gangen jag atit det och det var faktiskt riktigt gott! Det kan man inte tro, men det var det ;P
Efter vi atit gick vi och sag "Avatar" i 3D. Det var verkligen coolt! Sa himla fin film! Jag maste se den igen nar jag kommer hem for jag missade nog halften av allt man kunde se for det var sa mycket att titta pa :D Efter filmen akte vi tillbaka till Summer Hill och jag pratade lite med farmor i telefon. Det var ca 8 veckor sen jag pratade med henne sist, sa det var kul att hora hennes rost :)

Igar (onsdag) Gick vi upp lite tidigare for att hinna med att aka in till marknaden i stan. Vi tog med oss Elin ocksa sa att Karin kunde fa det lite lugnt med bara ett barn. Vi akte forst in till stan for att titta pa marknaden, men Elin blev hungrig direkt sa vi gick och at lite sushi forst :) Marknaden var hur stor som helst och de hade all mojlig sorts skit, men det enda vi kopte var en klocka till Elin och en frukt till Ida ;) Vi gick sen in i ett shoppingcenter och da kopte jag antligen mina converse :P Men det blev inga lila utan ett par ljusrosa. Jattesota! Sa tyvarr Jesper far du bestalla de lila skorna pa Internet for jag hittar de inte nagonstans :(

Efter marknaden akte vi till Newtown och kikade lite. Det var ett jattehaftigt stalle. Masa sma cafe, musikaffarer, vintage-klader och sma coola prylar. Jag skulle kuna gatt dar och tittat hur lange som helst, men ELin var trorr i benen sa vi akte hemat igen. Mia ringde pa vagen sa vi pratade en stund :) Roligt att hora ifan henne med. Natsa gang vi hors ar jag nog hemma :P

Pa vagen hem hyrde vi filmen "Cast Away" for att platsen dar den filmen spelades in ska vi aka till nar vi ar pa Fiji :D Sa vi ville bara se hur det ser ut ;)

Resten av kvallen passade jag och Ida barnen medan Karin och Tony gick ut. Det var lattare an jag trodde. Inga problem ju. Karin och Tony gick vid kl: 18.30, efter det fixade vi mat, at, laste fem bocker, jag cyklade til affaren en snabbis och kl: 20 sov bada barnen i sin sang. Varldens basta barnvakter! ;P Sen satt vi en stund och laste och tog det lugnt. Jag laste ut den forsta boken i Stieg Larsson-serien. Den var ju jattebra! Nu ska jag borja lasa den andra :D Det ar lite konstigt att lasa de pa engalska bara sa jag far val lasa de pa svenska sen ocksa. Nar jag last klart bakade vi paj och Tony och Karin kom hem lagom till att den var klar. Det var riktigt mumsigt! Sen tittade vipa filmen och det ser ju inte helt dumt ut det stallet. Men nu ar det nog nagra hotell och affarer pa on ocksa tror jag ;)

Nu ska jag fortsatta ladda upp lite bilder pa facebook. Ska se om det funkar bara ;)

Vi ses snart!!! Can`t wait!


Kommentarer
Postat av: Anna

Tur att ni ska till värmen igen! Och så ska ni ju till Sverige och den svenska sommaren snart och här har jag också beställt värme ;)



Ha det så bra hos Livi och Alexandra och alla de andra.

Många kramar och pussar!!!

2010-05-06 @ 05:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0