Spåra i skogen

Tack vare min arbetskamrat Kicki har vi börjat på en nybörjarkurs med Mira. Kicki är nämligen instruktör på brukshundsklubben. Så varje söndag tar vi med Mira till Bredared för att lära och leka med de fem andra hundarna på hundkursen.

Förra söndagen var det spår som gällde. Vi började med att lägga ut människospår och sen fick hundarna leka lite emellan så att spåren skulle hinna lägga sig. Mira var jätteduktig! De fick en stor belöning i slutet av spåret i form av en hög med godis, men Mira hade nosen så långt ner i backen att hon följde spåret förbi godiset och ut ur skogen. Hon var inte lika noga med godiset som hon var att hitta husse ;)



Vi fick lära oss nya tricks och övningar man kan göra med hundarna ute på en vanlig skogspromenad. Vi fick ställa oss i en sluttning och kasta ut godisar som Mira sedan skulle söka efter.






Vart är den husse?



Sen fick hundarna prova att hoppa upp, leta runt och under stenar. Mira är redan expert på att hopas upp på stenar, men att gräva under en sten var nytt för henne...



..men det var väl inga problem! När de andra hundarna tvekade tog hon deras godis också.



Mira och hennes kompis Niambi.

Nästa vecka är sista gången och avslutning för kursen. Hoppas Kickai tycker Mira varit duktig, det tycker i alla fall jag.



Kommentarer
Postat av: Karin / Boopies

Jag visste att hon skulle klara det med glans ! Lite nervös blev jag faktiskt när hon kröp under stenen...tänk om den ramlar ner !!

2010-11-15 @ 17:58:22
URL: http://boopies.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0